Tina

image513

Tina Kallin

Sist ut i raden av mina härliga DT tjejer är ingen mindre än Tina!

Jag träffade Tina första gången under Scrappening 2005 och efter ett par träffar så blev vi riktigt goda vänner!

Namn; Tina Kallin 31 år
Bor; Jörlanda strax norr om Göteborg med make Hans och Emil 4 år och Vera 1,5 år.
Sysselsättning; Både mammaledig och arbetar på kontor 2ggr / veckan.

Tina kom i kontakt med Scrapbooking under 2002 men började på allvar att scrappa efter att Emil hade kommit till världen. Tina ville som så många andra göra ett "mitt-första-år" album till sonen.
Tina scrappar gärna tillsammans med andra men har då en tendens till att inte få så mycket gjort :)
Men som Tina säger: - "Jag har det hellre roligt och trevligt när jag sitter med min hobby än bara producerar på löpande band". Nästan varje kväll sitter TIna i sitt scraprum och plockar med prylar, kollar in scrapbloggar eller kikar i tidningar. Tina är även en hejare på att göra jättefina smycken!

Scrappar; Favoritformatet är helt klart 12x12. Scrappar dock ett BOM album i 8x8. Just nu håller Tina åp med inte mindre än 5 olika album; ett till vardera barn, ett BOM album, ett familje album och ett minnesalbum om sin älskade mamma.
Tina gillar att scrappa porträtt foton men försöker bli bättre på att även scrappa andra foton.

Scrapstil; När Tina scrappar utgår hon ifrån fotot och vill att det skall vara i centrum. Hon har aldrig en layout helt färdig i huvudet utan provar sig fram tills att hon är nöjd. Tina gillar att testa nya stilar och trender.

Favoriter; Mönstrade papper, rub-ons, band och dekorationer. Just nu är Tina extra svag för scalloped papper och swirlar i alla dess former.

Här är några av Tinas senaste alster (fler är på väg....):

image514

image515

image516

TACK Tina!

Kommentarer
Postat av: Cattis

Fina LO:slir riktigt scraplift-sugen.

2007-12-04 @ 21:11:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback